niedziela, 21 grudnia 2014

#3 Pax

Równowaga we wszechświecie musi istnieć, musi być zachowana. Dlatego po kretyńskich i nic nie wnoszących postach przyjdzie coś mądrego i interesującego mniej głupiego. 

Ludzie przychodzą i odchodzą dalej. Nie wiem właściwie dlaczego taki post będzie miał taki charakter, acz zapraszam do sprawdzania, bo dziś moje rozkminy były jakieś takie dziwne, więc uznałem, że jeśli ich nie wypuszczę to stracę tak ja, jak i content bloga. 

Tytuł gwoli wyjaśnienia jest po łacinie i oznacza po prostu pokój. Dlaczego taki? Ciągle słyszymy o śmierci, ciągle ktoś się rodzi. Ktoś przychodzi, ktoś odchodzi, a my póki co jesteśmy poza tym, nie przejmujemy się. Dopiero kiedy ktoś z naszego umrze, wtedy to do nas dochodzi. Nie mówię tutaj tylko i wyłącznie o rodzinie czy innego rodzaju bliskich, mówię tu o ludziach do, których przywykliśmy. Ciężko sobie wyobrazić, że w sklepie na kasę nabijać może inna kasjerka, że kto inny postawi Ci jedynkę z polskiego, że jakaś inna persona zajmie się Tobą kiedy pojawisz się na badaniach w szpitalu. Nie czujemy miłości, nie czujemy więzi, ale jesteśmy przywiązani. 

Bardzo znana maksyma brzmi, że 'nie ma ludzi nie do zastąpienia' ale czy rzeczywiście? Czy potrafimy zastąpić każdego? Nie mówimy tutaj nawet o samej śmierci, bo nie tylko śmierć nas rozdziela, rozdzielają nas kłótnie, zła opinia, czasem osoby trzecie. To wszystko skłania do refleksji czy warto. Czy warto ryzykować swoje życie, zdrowie, znajomość z kimś innym? Czy nie lepiej czasem odpuścić, ugryźć się w język? 

Nie jestem osobą, która czegokolwiek żałuje, niektóre rzeczy mogłyby się nie wydarzyć i uznałbym to za swoje szczęście. Czasem sumienie się odzywa, mówi, że to moja wina, że mogłem zrobić więcej, ale zaraz później przychodzi drugie ja, które mówi, że życie jest za krótkie na wyrzuty sumienia, że przecież mój czas płynie nieubłaganie. Może jutro w mój dom pierdolnie z hukiem jakiś idiota w turbanie?

Bo przecież nie boimy się śmierci, dopóki jej nie spotkamy, nie boimy się dentysty dopóki pierwszy raz nie zacznie katować naszych zębów. 

Jeśli ktoś przeczytał to naprawdę go propsuje i dziękuję za przeczytanie, bo ponudziłem dzisiaj troszkę :)

https://www.youtube.com/watch?v=LRaF4mR3zh8

Blau :v


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz